Fase 2 - avslutning

Disse har gjennomgått tillitsvalgtsopplæring som er på 100 timer.

Fylkesstyret i Fagforbundet Troms har besøk Fagforbundet Torsken

I forbindelse med at fylkesstyret i Fagforbundet Troms avholdt sitt siste styremøte for sommeren på Finnsnes 03.-04. juni gjorde vi et besøk til Fagforbundet Torsken.

Støttegruppa for Bilal og Hawre har fått nettside

Støttegruppa i Tromsø, som siden januar har jobbet for at Bilal og Hawre og andre MUF'ere skal få varig opphold i Norge, har fått nettside

Innvandrerkvinner-kan kurs i Tromsø

Siste helga i april, 25. og 26, ble det kjørt "Innvandrerkvinner-kan" - kurs i Tromsø i regi av Norsk Folkehjelp og Fagforbundet Troms. Det deltok kvinner fra 13 ulike land: Somalia, Rwuanda, Bulgaria, Vietnam, Sverige, Gambia, Belgia, Etiopia, Nederland, Fillipinene, Russland, Nigeria og Norge. Til sammen 29 deltagere + forelesere.

Vel gjennomført temakurs Ungdom

Ungdomsutvalget i Fagforbundet Troms arrangerte nylig temakurset ”Ungdom”. Seks unge tillitsvalgte var samlet på Rundhaug gjestegård i Målselv i tre dager i begynnelsen av april.

Nyhetsbrev 01 - 08

Her kan du lese om LO's sin samleforsikring, Hovedavtalens del b §3.5 og info om en evt. streik

Barnehagedagen i Balsfjord

Fagforbundet Balsfjord engasjerte seg også i år i Barnehagedagen.På Storsteinnes møtte hovedtillitsvalgt opp og gikk i tog sammens med over 60 barn og "tanter".

Fagforbundet og "bestiller-utfører-omsorg" i Tromsø kommune

Debatten går igjen rundet "bestiller/utfører-omsorg" i Tromsø kommune. På samme måte som for to år siden. Det spilles pling-pong med ord og utrykk Det er ikke lett å følge med på hva som ligger i hva, og i hvilket forslag, verken for oss som påberoper oss å være deltaker i debatten eller ikke minst for den vanlige innbygger og avisleser.

En viktig seier for kvinners lønn

Likestillingsombudet mener Harstad kommune bryter likestillingsloven når de lønner sykepleiere lavere enn ingeniører.