Tariffkonferanse i Harstad

Etter representantskapsmøte var avsluttet 14. oktober ble nytt møte satt. Fra 14. - 15. oktober var fagforbundet Troms' representanter fra KS tariffområde, samt representanter fra tariffområdene i PBL og KA i Nordland, Troms og Finnmark samlet på Grand hotell i Harstad. Fagforbundet i Nord-Norge gjennomfører ei prøveordning under årets tariffkonferanser der vi samler representanter fra diverse små tariffområder på samme konferanse i Nord-Norge.

Fagforbundet Troms har avholdt representantskapsmøte 13. - 14. oktober

Høstens representantskapsmøte ble avholdt i Harstad 13. - 14. oktober. Representantskapet ble gratulert med en Rødgrønn valgseier etter det nylig avholdte stortingsvalget. Formålet for Fagforbundet Troms med å involvere seg og arbeide målretta med valgkampen 2009 var å sørge for at det ble valgt flest mulig representanter til storting og regjering med Fagforbundets verdisyn og ideologi.

Valgkamparrangement i Harstad 12. september

Fagforbundet i sør-Troms hadde valgkamparrangement på torget i Harstad sammens med LO i Sør-Troms lørdag 12. september

Fagforbundet Troms og fagforeninger på arbeidsplassbesøk

Fagforbundet Troms har i de 3 siste ukene før stortinsgvalget vært ute sammen med de lokale fagforeningene og besøkt medlemmene våre på arbeidsplassene

Gratis kurs om nye krav til likestilling og mangfold i arbeidslivet

Likestillings- og diskrimineringsombudet arrangerer gratis kurs for tillitsvalgte, arbeidsgivere og personalmedarbeidere i Tromsø 19. oktober

Leserinnlegg - SFO for alle

Følgende leserinnlegg er sendt alle avisen i Troms

Leserinnlegg - Eldreomsorgens dyktige pleiere

Leserinnlegget er sendt til alle avisene i Troms

Fagforbundet har hatt stand på Universitetet i Tromsø

Fagforbundet har hatt stand på MH-bygget ved Universitetet i Tromsø. - Det er fantastisk givende og nyttig å snakke med sykepleierstudenter, og andre studenter sier Hilde Bernhardsen som er nestleder i Fagforbundet Troms. Sammen med Sissel M. Skoghaug, prosjekleder i Fagforbundet, opplevde hun at studenter svært gjerne ville vite mer om Fagforbundet

Startskudd for valgkampinnspurt

24. - 25. august arrangerte Fagforbundet Troms leder og hovedtillitsvalgsamling. Første dagen var ene og alene viet til valgkampen. For Fagforbundet er målet at det etter stortingsvalget er så mange politikere som overholdet mulig på plass på storting og i regjerning som deler Fagforbundets politikk. - Og Fagforbundets politikk ligger i prinsipp og handlingsprogrammet vårt.

Ny rådgiver ved Kompetansesenteret i Tromsø

Gina Utsi er ansatt som ny rådgiver ved Kompetansesenteret i Tromsø.